NRK levererar

Jag ser sällan på tv. Det händer sig max 1-2ggr i månaden. TVn hos oss används mest av barnen som spelar tvspel och ser på tv, netflix och youtube klipp. Vår TV är stationerad på allrummet på vinden. Själv använder jag flitigt soffan i vardagsrummet och ser på program via datorn. Just nu i höst har NRK flera nya fina program helt i min smak. Tack vara syster yster hittade jag igår ett nytt program som jag hade missat.

Familiefryd som följer mina idoler Cecilie Skog och Aleksander Gamme i 2 år. Första avsnittet sändes förra veckan, så nu väntar vi på att de övriga 3 avsnitten skall komma.

Andra program som jag sett på i höst är:

Eventyrjenter – där några unga kvinnor filmar sina äventyr ute i vildmarken. Jag beundrar deras styrka och mod att våga dra ut på långtur. Säsong 2 går att se i Finland, men tyvärr visas säsong 1 inte utomlands.

Monsen på villspor – en ny säsong av Monsen på villspor startade också förra veckan. Helt klart värt att se på. Säsong 1 borde också gå att se i Finland. Det finns också andra äldre program av Monsen på NRK.

Jag väljer alltid att texta programmen då är det lättare att hänga med i vad som sägs, när man både hör talet och ser den norska texten.

Kommentera

