Mikroäventyr

Ett begrepp som jag tycker om är mikroäventyr. Mikroäventyr för mig är något enkelt. Något som kan göras i vardagen för att bryta av den tråkiga gråa vardagen. Ett mikroäventyr behöver inte kosta så mycket, inte ta så mycket tid men kan ge desto mera i energi tillbaka. Mikroäventyr är ett ord som jag lärt mig från norska friluftsbloggar. Ett mikroäventyr kan vara en kort tur som inte behöver så lång planering och kan med fördel ske på ett veckoslut eller en vardagskväll.

För mig kan ett mikroäventyr vara ett simhallsbesök med barnen, en picknick i naturen, en tur med hunden i skogen, en eftermiddag med plättstekning utomhus, fredagsmys i skogen, geocaching i närmiljö osv. En kortare stunds paus från vardagen där vi fyller på välmåendet med positiva upplevelser.

Kommentera

