Usch vilket väder!

En av de vanliga replikerna och hälsningsfraser man får möta på dagis en dag som denna är: ”usch vilket väder”. Idag har det regnat och varit grått och mörkt mest hela tiden. På eftermiddagen kom det till och med snö och snöslask. Jag vet inte hur många föräldrar som just sa: ”äsch vilket väder”.
Barn trivs oftast bra ute oavsett väder och ofta när det regnar så blir det ännu roligare för barn att vara ute. Men vad händer på vägen? När blir vädret dåligt och obehagligt? Vad händer när vi vuxna gnäller över vädret så barn hör?
Alla väder behövs. All slags väder finns. Oavsett hur vi önskar ”bra” väder. Vi upplever en del väder som dåligt och en del som bra.
Jag själv njuter av vädret som har varit idag. 2.5 h spenderade jag ute på jobbet i regn och slask. Jag hade inte kallt och jag hölls torr med regntäta kläder. Lager på lager principen, mössa och vantar är mitt recept på en lyckad utevistelse. Klä dig enligt väder och utevistelse blir mycket mera njutningsfull.
Och så bjuder vi på en dålig selfie från dagens utevistelse. ☺

image

Kommentera

