Årets första cykeltur

Idag var det läge för årets första cykeltur. +7 grader och bar asfalt och lerigt och snöslask på grusvägar. Någon glömde visst tvätta cykeln efter höstens sista cykeltur, ups…

Dagens cykeloutfit bestod av:
Makens svindyra cykelshorts som bomull för baken.
Syrrans gamla löpbyxor som jag fått ärva.
Makens cykelhjälm. (Min har gått sönder)
Tränings/löp jacka som jag fått som gåva med I form prenumeration.
Dunväst fyndad på -70% på barnavdelningen vid Kappahl.
Mössa fyndad för 2€ vid Stadium.
Ull underställ köpt begagnad av kollega.
Mina välanvända trädgårdshandskar på händerna.
På fötterna mina vanliga vristhöga salomon goretex vandringsskor.

Cykling blir bara så dyrt och invecklat som man gör det. Fast ett par dubbdäck skulle nog vara bra att ha.  

image

image

image

image

Kommentera

