Skida i terrängen

Ett av mina nya intressen är att skida i terrängen. Visst är det roligt att skida i ett färdigt preparerat spår. Men jag njuter mera av att skida i skog och mark. Vi har förstås inte den bästa terrängen för att skida utanför spåren. Det är stock och sten som man måste ta sig över. I vinter har vi dock bra med is på sjöarna och där går det bra att skida.

Tyvärr förstör jag mina skidor i terrängen, jag borde ha flera par skidor i min  ägo. Men men… Så länge jag bara äger ett par skidor är det bättre att skida överallt än att låta bli. Uppe på vår garagevind finns faktisk ett par gamla träskidor som jag har bett min man fixa upp som terrängskidor åt mig. Och jag äger inga fina skidkläder. Det som finns i skåpet duger bra. En tjock ylletröja i väskan är bra att dra på sig när man pausar.

Gillar du inte att skida snabbt i spåren och få blodsmak i munnen? Packa en liten picknick väska och skida ut i skogen och njut istället!IMG_387220160123_105850IMG_3855

Kommentera

