3:e pris i Gneistävling

Under hösten ordnade Friluftsfrämjandet och Gneis en gemensam tävling. Tävlingen gick ut på att skicka in ett tips och ett foto på vad man kan göra för att få en lyckad tur i naturen med barnen. Jag hade glömt bort hela tävlingen, men sent omsider upptäckte jag att det kommit ett mail om att jag fått 3:e pris. Mitt, och de andra, tävlingsbidragen hittar du här.

Vinsten, ja den tackade vi inte nej till. En Gneis supershape overall i valfri storlek. Lyckan var stor när overallen, 1,5 månader senare, kom med hemleverans. Jag valde att ta en overall i storlek 134 och chansade på att båda barnen kan använda den. Och den passar på båda barnen. Perfekt åt 10 åringen och med växtmån åt 8-åringen. Den yngre i skaran har valt att använda den i skolan.

Mina barn använder gärna overall när de är ute här hemma. Enkel att dra på och de får ingen snö eller kall luft in på ryggen och magen. För mig var det extra kul att få en Gneis overall. Gneis levererar sina kläder endast inom Sverige så det är svårt för oss som bor i Finland att få tag på deras kläder.

20151010_131551

Tävlingsbidraget.

Kommentera

