Igge pigge och jag

För andra gången på ett par veckor träffar jag på en igelkott under en cykeltur. Otroligt häftiga djur. Eftersom jag såg djuret på nästan samma ställe så intalar jag mig att det var samma taggar jag såg. Första gången stannade jag och pratade med den, idag tog jag ett extra varv för att eventuellt kunna fota den men tyvärr hade den rymt sin kos. Kanske träffar jag den igen någon dag…

Jag cyklade i skolans eljusspår/skidspår. Perfekt att cykla med mtb nu på sommaren. Jag behöver iallafall inte trängas med skidåkare. Själva spåret är lite på 1 km långt och relativt kuperat i förhållande till omgivningen överlag. 2 stora backar så muskler och lungor får jobba på minsann. Det är bara att välja antalet varv och hastighet för olika utmanande träning. Genom en kompis fick jag tips om att skidspåret är perfekt för växelträning. Det gäller att lära sig växla snabbt upp och ner. I vårt platta landskap är vi ju inte direkt bortskämda med kuperad terräng.

20150629_182718 20150629_182651 20150629_18264320150629_182411 20150629_182227 20150629_182657

Kommentera

