Min cykling

20150316_102259Jag kom just hem från veckans första cykeltur. Härligt med solsken. Trots minusgrader från morgonen var vägen ställvist uppvärmd och mjuk.

Jag är tacksam över att det finns så många små grusvägar att cyklar här runtomkring. Om man vill går det att cykla 20-30 km på enbart grusvägar utan att egentligen cykla samma strecka 2 ggr. Jag cyklade inte långt, jag cyklade inte snabbt. Det är inte det som är målet med min cykling. Målet är: jag mår bra av att vara ute och röra på mig. Jag mår bra av att vara ute i naturen. Det är härligt att åka på små vägar helt utan bebyggelse. Friheten. Känslan av hur stor och mäktig världen är.I framtiden vill jag lära mig cykla på små stigar, över hinder m.m. Jag behöver inte bli bäst, men jag vill bevisa åt mig själv att jag kan om jag vill och vågar.

20150316_102859

Härlig utsikt under cyklingen

20150316_102247

Solen hann ställvist värma upp vägytan

Dagens klädsel bestod av:

Mössa- barnmössa från HH för 4,90€

Skor – mina lättare vandringsskor

Byxor- gamla urtvättade adidas collegebyxor

Jacka –  gratis jacka som kommit med prenumeration från Iform

Fleece- reafynd från citymarket för ca 4 år sedan

Handskar –  mina mc handskar

Ullunderställ – fynd som syrran hittat på rea i oslo.

Hjälm –  min vanliga hjälm som jag haft sedan barnen var riktigt små.

Tubhalsduk – gratis reklam från Finska missionssällskapet

20150316_113348

Dagens klädsel. Rosa är egentligen inte min färg, men man tager vad man haver..

Visst jag skulle knappast ha platsat i någon större tävling eller modevisning med min utstyrsel. Men kläder eller brist på de senaste märkeskläderna får inte hindra en att kunna gå ut i skog och mark. Jag blir inte lyckligare eller duktigare med en massa fina nya kläder och nya prylar. Det jag faktiskt behöver är ett par vindtäta byxor att cykla i. Jag har tyvärr redan lyckats få cykelolja på mina fina jobb utebyxor, så det är faktiskt lite synd.

Kommentera

