en krispig morgon

20141101_112856Äntligen har vi köpt terrängcyklar åt oss vuxna i huset. De kom redan för några veckor sedan, men jag har dragits med en seg förkylning med skrällande hosta så jag har inte kunnat testa min på allvar förrän idag. 20141101_11235720141101_112557

Eftersom vi bor på landet behöver vi inte köra iväg för att hitta fina skogsvägar och spår att cykla på. Vi cyklade idag i skidspåret mot stortallen. Marken var frusen och rimfrosten nöp i kinderna. Men ack så härligt (och tungt) det var.

7 km blev dagens saldo. Med 4 veckors viloläge kändes det i både lungor och lår… nästa gång hoppas jag på att vara i ännu bättre form och att den envisa hostan skall ha gett med sig. Snön får gärna hålla sig borta ännu några veckor så vi hinner cykla lite till i år. 20141101_112838 20141101_113604Jag äger inga cykelkläder. Ullunderställ, ullfrotte tröja, vanliga collegebyxor, didriksson skaljacka och goretex vristskor gick hur bra som helst att använda. På händerna hade jag mina mc handskar. Det behöver inte vara det senaste i klädväg. Det jag behöver köpa är byxor/shorts med stoppning på rumpan, det är inte så praktiskt med en bit av ett liggunderlag fasttejpat med silvertejp på sadeln…

Kommentera

